Blog Husyty

Blog jest poświęcony ujawnianiu nadużyć papiestwa w świetle Pisma Świętego. Zgorszy tych, którzy traktują katolicyzm jako prawdziwe chrześcijaństwo. Pomoże tym, których zgorszyły praktyki i nauki katolicyzmu.

Jak często czytasz Pismo Święte?

Posted by husyta w dniu Marzec 27, 2009

Słowacka diakonisa ewangelicka Krystyna Roy (1860-1936) przeczytała je 49 razy po czesku, gdyż Pismo Święte nie było wtedy dostępne w języku słowackim. 50-raz przeczytała je już po słowacku.
W naszym języku Pismo Święte jest dostępne od wielu stuleci, ale niewielu Polaków czyta je regularnie. A jak to jest z Tobą?

Zachęcam do wypełnienia dwóch poniższych ankiet dotyczących czytania Pisma Świętego.

Dziękuję za udział w ankiecie. Zachęć do jej wypełnienia swoich znajomych.

komentarzy 7 to “Jak często czytasz Pismo Święte?”

  1. szeba said

    Pomiędzy „przynajmniej raz na miesiąc” a „sporadycznie albo nigdy” jeszcze coś powinno się zaproponować.

  2. hub_lan said

    Ciekawe po co komu tak mało szczegółowe pytania i to bez podstawowego: „czy jesteś wierzący?” bo jeśli go nie ma to ja również odpowiedziałem a jestem ateistą co pewnie trochę zaburzy wyniki badania sądząc po frekwencji

    • husyta said

      Być może powinienem zrobić dwie ankiety, a może nawet trzy, z tymi samymi pytaniami, jedną dla katolików, drugą dla protestantów, a trzecią dla ateistów i agnostyków.
      Mam nadzieję, że po kilku tygodniach albo miesiącach, wynik będzie bardziej obiektywny odnośnie czytelnictwa Biblii przez Polaków.

  3. LuterAnka said

    Odpowiedziałam, ale faktycznie mało propozycji do wyboru. Staram się czytać Biblię codziennie, ale nie zawsze tak jest. Na pewno przeczytałam Nowy Testament w całości. Ile razy? Nie wiem. Nie prowadzę takich statystyk. Stary Testament w większości też przeczytałam, choć nie wiem, czy cały. Jestem zdania, że ważne jest czytanie Bożego Słowa, ale licytowanie się, kto więcej razy przeczytał całą Biblię. To spłyca ideę czytania. Wolę przeczytać fragment i się nad nim zastanowić, rozważyć go, niż przelecieć 50 razy całość bez zastanowienia, jedynie po to by bić rekordy…

    • husyta said

      Nie o licytowanie się chodzi, ale właśnie o fakt regularnego czytania. Liczba 50 w przypadku Krystyny Roy nie jest po to, aby ją przebić, ale aby wziąć z niej przykład i codziennie przez całe życie Biblię czytać. Czytałem kiedyś o jednym ewangeliście, który codziennie czytał Biblię przez jedną godzinę – w konsekwencji 4 razy na rok. Zauważam po sobie, że im więcej Biblię czytam, tym łatwiej mi kojarzyć różne fragmenty Biblii z aktualnymi wydarzeniami blisko i daleko.

  4. czytam codziennie said

    Biblia
    znam księge jedną w swiecie
    z ksiąg wszystkich które znam
    w tej ksiedze wszystko mam
    jej podobnej nie znajdziecie
    ja w księdze tej znalazłam
    cel drogi w życiu swym
    i Zbawcę też poznałam
    iż On jest zbawcą mym
    i z księgi tej doznałam
    iż Zbawca kupił mię
    i w niej sie doczytałam
    że grzech mój wziął na się.
    ta księga mi wskazuje
    codziennie życia krok
    na sile mię pokrzepia
    usuwa z drogi mrok.
    ta księga to mój kompas
    co wąskaą drogę zna
    gdy tylko trochę zbaczam
    w tej chwili znak mi da.
    i tylko dzięki Bibli
    dziś radość wielką mam,
    że Jezus mię wybawił
    ja o tym dobrze wiem.
    kto pragnie też uniknąć
    w swum życiu doli złej
    niech nie zapomni czytać
    CODZIENNIE księgi tej.

    autor: nieznany

    • miłośniczka Słowa Bożego :) said

      Wspaniały wiersz!
      czuje się w nim, że autor/ka kocha Słowo Boże 😀
      W Słowie Bożym zawarta jest MOC,
      która zdolna jest PRZEMIENIC każdego człowieka, kiedy ten podda się Bogu.
      Sama tego doświadczyłam 20 lat temu 😀
      Jego Słowo wciąż we mnie działa!
      Pozdrawiam wszystkich.
      P.S. Ozeasza 4:6
      „Lud mój ginie, gdyż brak mu poznania(..)”
      (BW)

Skomentuj

 
